הפחתת מזונות

כאשר זוג מתגרש, נדרשת השקעה רבה של זמן ומשאבים כדי להגיע להסכם גירושין בו תתקבל הסכמה לגבי כל סעיף וסעיף. כמובן, כךגם כשהדברים נקבעים בבית המשפט. לכן, הסכם גירושין או פסיקה בענייני מזונות  אמורים לשמש למשך שנים ולהיות רלוונטיים לטווח הארוך. עם זאת, קורים מצבים בהם יש מקום לביצוע שינויים בהסכם הגירושין מסיבות כאלה ואחרות. אחד הנושאים אשר לגביהם עולה לעיתים הצורך לשנות את הקבוע בהסכם הוא נושא מזונות הילדים. מזונות הם נושא כבד ומשמעותי הקובע במידה רבה כיצד יראו חיי הילדים לאחר הגירושין והדבר משפיע גם על הביטחון הכלכלי של כל אחד מההורים. לכן הוא גם פתוח לשינויים.

באילו מצבים ניתן לבקש הפחתת מזונות?

ישנם מספר מצבים בהם ניתן לבקש הפחתת מזונות, אך הדבר אינו פשוט, במיוחד כשגובה המזונות נקבע בהסכם בין הצדדים. עדיין הדבר אפשרי כאשר התביעה לכך מוגשת ע"י עורך דין בעל ניסיון בתחום. אחד המצבים בהם ניתן לבקש הפחתה בגובה המזונות שנקבעו הוא שינויים בזמני השהייה של הילדים עם ההורים. כאשר הרחבת זמני השהייה של הילדים עם האב יכולה להיות אחד אחד הגורמים לכך. גם מעבר של מי מהילדים למגורים של קבע עם האב יובילו לשינוי בגובה המזונות ואף לביטולם.. הדבר יצטרך בחינה מחודשת של המזונות המשולמים. מצב נוסף הוא שינויים ביכולת ההשתכרות של האב או של האם. הפחתת מזונות מוצדקת כאשר יכולת ההשתכרות של האב יורדת לטווח ארוך, למשל בשל פגיעה או מחלה, אך גם כאשר יכולת ההשתכרות של האם עולה, מה שקורה פעמים רבות כשהילדים גדולים יותר. גם נישואין שניים של האם משפרים בד"כ את מצבה הכלכלי, כך שבית המשפט יכול לאשר הפחתת מזונות בשל כך.

שינויים בהסכמי גירושין: רק בעזרת עו"ד מומחה בתחום

כאמור, הסכם גירושין אשר נחתם בהסכמה וקיבל תוקף משפטי לא ניתן לשינוי בקלות. לכן, חשוב להיעזר בעורך דין בעל ניסיון רב בתחום כאשר עולה הצורך לבצע שינויים בהסכם כמו הפחתת מזונות. עורך דין המתמחה בדיני משפחה ובעל ניסיון רב בכל הקשור לגירושין ובמיוחד בעל נסיון והצלחה בתביעות הפחתת מזונות יוכל להגדיל את הסיכוי לקבלת התביעה.

עו"ד מתת פלסנר מתמחה בדיני משפחה וגירושין. היא בעלת ניסיון רב בהובלה להסכמים לטווח הארוךוכן בייצוג במצבים בהם נדרש שינוי לאחר גירושין או פרידה. אתם מוזמנים ליצור קשר.

הפחתת מזונות ילדים

כל הקשור לילדים הוא נושא רגיש מאוד בגירושין. הנושא המרכזי לגביהם הוא האחריות ההורית(המשמורת): האם תהיה משותפת או שיהיה הורה אחד שאצלו הילדים ישהו רוב הזמן שעה שלהורה האחר ייקבעו זמני שהייה עם הילדים. קביעה זו תשפיע משמעותית על המזונות אותם יצטרך לשלם אחד ההורים, לרוב האב. כאשר נקבעו זמני שהייה של הילדים עם האבוהילדים גדלים בעיקר אצל האם, סכום המזונות יהיה גבוה יותר מאשר במצב של אחריות הורית משותפת ע"פ חלוקת זמני שהייה שווים בין הצדדים. עם זאת, היום ישנם גם מצבי ביניים, שינויים בזמני שהות הילדים, לעיתים ילד מסוים אשר מעדיף לעבור לגור אצל האב. שינויים בזמני השהות וגם מצבים אחרים מביאים פעמים רבות להגשת תביעת הפחתת מזונות ילדים ע"י עורך דין המתמחה בתחום.

קביעת גובה המזונות נעשית במסגרת הסכם הגירושין או במסגרת פסיקת ביהמ"ש ולא קל להביא לשינויים בנושא. לכן תביעת הפחתת מזונות ילדים צריכה להיות מנומקת היטב ומומלץ שינסח את התביעה עורך דין בעל ניסיון שכבר ייצג תובעים במצבים דומים. במצב כזה יש להוכיח שינוי נסיבות מהותי. שינויים בחלוקת זמני השהייה של הילדים עם ההוריםיכולים להצדיק הפחתת מזונות ילדים, בין אם לגבי כולם או חלקם. ע"פ פסיקת ביהמ"ש, מעל גיל 6 המזונות של הילדים ייבחנו ע"פי שני פרמטרים – חלוקת זמני שהייה והשתכרות ההורים. בעוד שעד גיל 6 החבות לשאת במזונות הילדים מונחת כולה על כתפי האב. . גם שינויים במצב הכלכלי של כל אחד מהצדדים לאורך זמן כמו ירידה משמעותית בהשתכרות האב או עליה משמעותית בהשתכרות האם מהווים גורם שיכול להביא לשינוי במזונות. כך גם שינויים בהוצאות של הילדים.

שינויים במזונות – רק בעזרת עורך דין בעל ניסיון בעניין

הפחתת מזונות ילדים היא כאמור נושא מורכב ולא בקלות יקבל בית המשפט תביעה מסוג זה. לכן, חשוב להגיש אותה בעזרת עו"ד בעל ניסיון שינסח את התביעה בצורה ברורה תוך מתן נימוקים המצדיקים את העניין. מומלץ להוסיף מסמכים המגבים את העניין, למשל מסמכים המעידים על  ירידה בכושר ההתשכרות של האב בעקבות תאונה או מחלה או מסמכים המוכיחים שיכולת ההשתכרות של האם עלתה משמעותית.

עו"ד מתת פלסנר הינה בעלת ניסיון רב בייצוג תובעים בתביעות במסגרת הליך פרידה או גירושין או לאחריו. אתם מוזמנים ליצור קשר.

השארת תגובה