עורך דין מזונות

גירושין הוא צעד מטלטל ששומט את הקרקע מתחת לרגליהם של כל בני המשפחה, כולל של בן או בת הזוג שיזמו את הצעד. עבור כולם, הגירושין מביאים לשינוי מהותי בחיים, החל מהדברים היומיומיים ביותר ועד דברים ארוכי טווח. לצד ההשפעה הרגשית הרבה של הגירושין, יש לו השפעה רבה גם ברמה הכלכלית. המטרה בהסכם גירושין היא לתת ביטחון כלכלי ושמירה על רמת חיים טובה הדומה ככל האפשר לזו שהיתה לפני הגירושין. בעזרת עורך דין מזונות בעל ניסיון רב ניתן להגיע להסכם גירושין בו גובה המזונות יהיה מתחשב בכל הצדדים.

עורך דין מזונות: במה יש להתחשב בקביעת גובה המזונות?

גובה המזונות נקבע כך שהוא יאפשר חיי רווחה לילדים ובחלק מהמקרים ניתנים גם מזונות אישה. המזונות כוללים בתוכם הוצאות בסיסיות כמו הוצאות דיור, מזון, לבוש וגם הוצאות מדין צדקה (הוצאות שאינן תלויות שהות או מחציות), שהן הוצאות שאינן הבסיס אך עדיין חשובות כמו חוגים, חינוך, הליכים רפואיים, טיולים, פנאי וכו'. גובה המזונות נקבע, בין היתר בהתאם להבדל בחלוקת זמני השהייה בין שני ההורים. ככל והילדים שוהים אצל הורה אחד יותר מאשר אצל ההורה האחר, גובה המזונות שישלם ההורה אחר יהא גבוה יותר. פרמטר שני הוא פער ביכולת ההשתכרות בין האם לאב. ככל שלאחד מהצדדים הכנסה גבוהה יותר מהצד השני, כמו גם פוטנציאל השתכרות גבוה יותר,  הדבר יבוא לידי ביטוי גם בסכום המזונות שיקבע.

תביעות הקשורות במזונות לאחר הגירושין

גובה המזונות הוא נתון שצריך להיות קבוע לטווח ארוך. בהסכם הגירושין מומלץ לקבוע התנהלות או שינויים בגובה המזונות בהתאם לשינויים שצפויים לקרות, בין אם שינויים בהוצאות עבור הילדים ובין אם ביכולת ההשתכרות של ההורים. את כל אלה מומלץ להכניס כבר בתוך ההסכם. עם זאת, לא תמיד הכל ידוע מראש. עורך דין מזונות הוא הכתובת גם אם עולה הצורך להוספת מזונות או הפחתת מזונות כשהדבר אינו מצוין בהסכם, למשל הפחתת מזונות אם חלילה אחד מההורים נפגע בתאונה ואינו יכול להתפרנס כמו בעבר.

עו"ד מתת פלסנר מתמחה בכל הקשור לדיני משפחה וגירושין ועומדת לצידו של הלקוח הן תוך כדי הליך הגירושין והן בכל נושא שצץ לאחר מכן. מוזמנים ליצור קשר.

עורך דין לענייני מזונות

אחד הנושאים המשמעותיים בהסכם גירושין הוא המזונות. מזונות ילדים משולמים בעבור כל ילד עד גיל 18 וכוללים השתתפות בהוצאות ביסיסיות  לרבות מזון, מדור, בגדים  וכן , הוצאות נוספות  שהן מעבר לבסיס אך חשובות כמו חוגים ופנאי. גובה המזונות הנקבע שייך באופן ישיר לחלוקת זמני השהייה של ההורים עם הילדים. כאשראחד מההורים הוא באחריות הורית בלעדית (מה שבעבר נקרא משמורת) נטל ההוצאות הינו על כתפו. . עורך דין לענייני מזונות ייקח בחשבון את חלוקת זמני השהייה שנקבעו אשר יציע את סכום המזונות בעבור הקטינים מדי חודש.

היום זוגות רבים בוחרים להגיע להסכם גירושין בהליך גישור ולא דרך בית המשפט. הדבר כולל כמובן הגעה להסכמה לגבי סכום המזונות. עורך דין לענייני מזונות שהוא גם מגשר יוכל להוביל את התהליך כך שייקבעו הסכמות לגבי כל סעיף הקשור להמשך חייהם של הזוג ושל המשפחה בכלל, כולל גובה המזונות. המזונות הם פעמים רבות נושא רגיש. כאשר חלוקת זמני השהייה אינה משותפת, הצדדים יצטרכו להגיע להסכמה לגבי גובה המזונות בהתאם לפונטציאל ההשתכרות שלהם. לכן, עורך דין לענייני מזונות המוביל את הגישור צריך להביא לכך שתתקבל הסכמה משני הצדדים אשר יבינו היטב את צורת החישוב.

מהם מזונות אישה?

כאשר מדובר על מזונות, ישנם שני סוגים של מזונות: מזונות ילדים ומזונות אישה. המזונות העיקריים המשולמים תמיד יהיו מזונות ילדים. מזונות אישה ישולמו כאשר בעקבות הגירושין מצבה הכלכלי של האישה צפוי להתדרדר והיא לא תוכל לשמור על רמת חיים דומה לזו שהיתה בעבר. תשלום מזונות אישה אינו מובן מאליו ועל האישה להוכיח בעזרת עורך דין לענייני מזונות שרמת החיים שלה צפויה לרדת באופן משמעותי ולנקוב בסכום אשר יעשה את ההבדל  ויביא לכך שרמת חייה תישאר דומה לזו שהיתה קודם.

עו"ד מתת פלסנר מתמחה בדיני משפחה ובעלת ניסיון רב בהובלת הליכי גירושין בגישור או ייצוג מי מהצדדים בבית המשפט. אתם מוזמנים ליצור קשר.

עורך דין מזונות ילדים

הסכם גירושין כולל בתוכו התייחסות מקיפה ומפורטת לכל נושא שצפוי לעלות לאחר הגירושין לרבות ענייני רכוש, אחריות הורית, מזונות וכיוצ"ב.  כאשר ישנם ילדים בתמונה, עולה הצורך לקבוע באופן ברור וחד משמעי כיצד יש להתנהל כך שהגירושין לא יפגעו ברווחתם הכלכלית וברמת חייהם של הילדים. אחד הנושאים המתקשר לכך באופן ישיר הוא מזונות ילדים. מטרת המזונות היא לסייע בהוצאות השוטפות של גידול הילדים. עורך דין המתעסק במזונות ילדים ומתמחה בתחום יוכל לסייע בקביעת גובה מזונות שיהיה מקובל על שני הצדדים או לייצג את אחד הצדדים בתביעת מזונות.

נתונים אותם יבחן עורך דין מזונות ילדים בקביעת גובה המזונות

כדי לקבוע את גובה מזונות הילדים שישולם מדי חודש, יבחן עורך דין מזונות ילדים מספר נושאים מרכזיים. נושא אחד הוא ההוצאות שישנן עבור כל ילד, האם ישנן הוצאות ייחודיות עבור ילד מסוים שהן גם גבוהות כגון גן פרטי, טיפול או חוג יקר במיוחד וגם ההוצאות השוטפות שצפויות להיות בעתיד. נושא שני הינו האחריות ההורית (מה שנקרא בעבר משמורת): האם זו אחריות הורית משותפת או אחריות הורית בלעדית. נושא שלישי הוא ההבדל ביכולת ההשתכרות בין האם לאב ובכלל מצבו הכלכלי של כל אחד מן הצדדים. ככל שישנו פער לטובת האב כך המזונות יהיו גבוהים יותר ולהיפך.

איך נקבעים מזונות ילדים באחריות הורית (מה שנקרא בעבר משמורת) משותפת?

אחד הנושאים העיקריים על פיהם נקבע גובה המזונות הוא האחריות ההורית וחלוקת זמני השהייה של כל אחד עם הילדים. לפי מה יציע עורך דין מזונות ילדים את גובה המזונות כאשר נקבעה חלוקת זמני שהייה של ההורים עם הקטינים באופן שווה? בחלוקת זמני שהייה שוויונית השהייה של הילדים אצל האם והאב היא שווה כך שגם ההוצאות מתחלקות באופן כמעט לחלוטין שווה. עדיין, לרוב גם בחלוקת זמני שהייה שוויוניים ישנו תשלום מזונות הנקבע בעיקר לפי הבדלים ביכולת ההשתכרות ובמצב הכלכלי של האם והאב. אם ישנם שינויים בפרמטר הזה ניתן להגיש תביעה להגדלת מזונות או להפחתת מזונות בעזרת עורך דין מזונות ילדים שיש לו ניסיון גם בתביעות מסוג זה.

עו"ד מתת פלסנר מתמחה בכל הקשור לענייני משפחה וגירושין כולל בנושא מזונות. לקוחות המשרד מקבלים ליווי וייעוץ מקצועיים ביותר וגם יחס אישי. אתם מוזמנים ליצור קשר.

השארת תגובה