אחריות הורית וחלוקת זמני שהייה (מה שבעבר נקרא משמורת)

גירושין הוא הליך מטלטל המשנה לחלוטין את חיי בני המשפחה, ילדים והורים כאחד. כדי להמשיך בחיים ולהסתגל למצב החדש, על הזוג המתגרש להגיע להסכמות לגבי כל נושא שיהיה רלוונטי לחייהם בהמשך, לרבות בנושאים כמו אחריות הורית וחלוקת זמני שהייה, מזונות וחלוקת הרכוש. אחד הנושאים הנוגעים בבטן הרכה של כל אחד מההורים וגם של הילדים כמובן הוא האחריות ההורית של כל אחד מהצדדים על הילדים וחלוקת זמני השהייה. האחריות ההורית מגדירה למעשה את מעורבותו של כל הורה בחיי ילדיו, וחלוקת זמני השהייה מגדירה את חלוקת הימים והשעות בהן שוהה כל הורה עם ילדיו. ישנן אפשרויות שונות לגבי קביעת האחריות ההורית וחלוקת זמני השהייה וברוב המקרים הדבר נגזר ממסוגלותו ההורית של כל הורה, בגיל הילדים ובקשר של כל הורה איתם.

מהן האפשרויות לגבי אחריות הורית וחלוקת זמני שהייה?

היום ישנה גמישות רבה יותר לגבי האופן בו נקבעת האחריות ההורית וחלוקת זמני השהייה . אפשרות בה בוחרים לא מעט זוגות, במיוחד כאלה שיש ביניהם אמון וגם תקשורת טובה יחסית היא אחריות הורית משותפת עם חלוקת זמני שהייה שיוויוניים במתכונת של 7/7 ע"פ שבועיים. במצב בו חלוקת זמני השהייה של הילדים עם הוריהם היא שווה, הילדים בעצם מחלקים את זמנם בין שני בתים והמטרה היא לגרום להם להרגיש בכל אחד מהם תחושה מלאה של בית. לפעמים גם ניתן לקבוע חלוקת זמני שהייה אחרים, כאשר הילדים ילונו אצל אחד מההורים לילה אחד נוסף בשבוע, או שני לילות. גם במצבים כאלו, תהא אחריות הורית משותפת של ההורים על ילדיהם. אפשרות אחרת היא אחריות הורית בלעדית של אחד מההורים. במצב כזה ההורה לו האחריות הבלעדית יוכל לקבל החלטות בעניין הקטינים מבלי צורך לעדכן את ההורה האחר בטרם המעשה, אלא רק בדיעבד. באותם מקרים ההורה, אשר לו האחריות ההורית לא יצטרך לקבל את הסכמת ההורה אחר למתן טיפולים רפואיים כאלו ואחרים, רישום לקייטנות, לחוגים, מסגרות חינוך וכיוצ"ב.

להגיע להסכמה בנושא  רגיש רק בעזרת עו"ד מומחה בתחום

בין אם נושא האחריות ההורית וחלוקת זמני השהייה עם  הילדים (מה שבעבר נקרא משמורת) נקבע במסגרת הסכם גירושין ובין אם מדובר על פסיקה של בית המשפט, חשוב שיהיה מעורב עורך דין המתמחה בענייני משפחה בכלל ובנושא הגירושין בפרט. מומלץ לבחור עורך דין שבחר בדיני משפחה כתחום התמחות מרכזי ואפילו בלעדי, עורך דין בעל ניסיון בליטיגציה.מעבר לפן המקצועי חשוב גם הפן האישי: התחושה שישנה מול עורך הדין והביטחון שהוא משרה.

עו"ד מתת פלסנר היא עו"ד לענייני משפחה שבחרה להתמחות ולהתמקד בתחום זה. זאת מתוך הבנה שמדובר על נושא סבוך ורגיש שדורש את מלוא הידע, הניסיון ותשומת הלב. מוזמנים ליצור קשר.

השארת תגובה